Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Na nasz obraz i podobieństwo

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Androidy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 1:02, 04 Gru 2012    Temat postu: Na nasz obraz i podobieństwo

Mimo iż pierwsze androidy powstawały już w XXII wieku, przez długi czas roboty tego typu ze względu na swoją cenę oraz skomplikowany proces wytwarzania nie znajdowały szerszego zastosowania. Androidy pierwszej generacji nie wykazywały zadowalającej sprawności fizycznej, ani nie potrafiły dokładnie naśladować ludzi. Stanowiły raczej naukową ciekawostkę, niż poważny przedmiot badań inżynierskich. Aż do XXV wieku (?), powstające modele androidów funkcjonowały na zasadzie prototypów, dlatego do tego czasu nie wypracowano ogółu norm technicznych na których opierać miał się ten typ robotów.Impulsem do rozwoju technik wytwarzania androidów, okazała się dopiero budowo księżycowego astroportu. Po raz pierwszy w historii ludzkości, projekt budowlany takich rozmiarów miał zostać zrealizowany po za granicami Ziemi. Szybko okazało się, iż na księżycu nie ma warunków pozwalających na ulokowanie odpowiedniej ilości robotników do realizacji tego przedsięwzięcia. Istniały też poważne obawy o stan zdrowia pracowników, którzy przez ponad dziesięć lat musieliby przebywać w księżycowych warunkach. Kiedy nad całym projektem zawisło widom spektakularnej klapy, jeden z inżynierów korporacji Inari, zaproponował żeby na księżyc wysłać człekokształtne roboty. Antropomorficzne cechy androidów, pozwalały im na bezproblemowe operowanie narzędziami pierwotnie zaprojektowanymi dla człowieka. Dzięki temu uniknięto konieczności modyfikowania setek ton arcydrogiego sprzętu przeznaczonego do pracy w kosmosie. Nie bez znaczenia okazał się też fakt iż odwzorowanie ludzkiego układu motorycznego, pozwoliło na dokładne przebadanie obciążeń jakim poddawany jest organizm ludzki podczas prac na srebrnym globie. Sukces jakim okazała się budowa księżycowego astroportu, spowodował że androidy zaczęły być stosowane w późniejszych misjach kolonizacyjnych, których celem były pozostałe ciała niebieskie naszego układu słonecznego. Największej liczby androidów użyto w trakcie terraformacji Marsa. Mars był też największym skupiskiem androidów, aż do wybuchu wyniszczającej wojny na powierzchni tej planety.

Z punktu widzenia biomechaniki, konstrukcja ludzkiego organizmu oparta jest o kostny szkielet, służący za stelaż dla układu kurczliwych mięśni pozwalających człowiekowi na wykonywanie ruchów. Mechanizm ten, oczywiście po odpowiedniej adaptacji, został zastosowany do konstrukcji androidów. Androidy są istotami syntetycznymi, dlatego organiczna tkanka występująca u ludzi, w ich przypadku jest zastąpiona przez; Stopy stali, tytanu, aluminium, lub innych metali wykazujących pożądaną wytrzymałość mechaniczną. Z materiałów tych zbudowany jest szkielet androida. Dzięki zastosowaniu odpowiednich stopów metali, układ szkieletowy androida jest dużo bardziej wytrzymały od ludzkiego. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, iż kości ludzkie są kruche i pod działaniem dużej siły zwyczajnie pękają całkowicie tracąc swe właściwości nośne. Ich odpowiedniki wykonane ze stopów metali po pierwsze; są w stanie znieść dużo większe przeciążenia, po drugie ze względu na wysoką plastyczność (w porównaniu z tkanką kostną), pod naporem sił krytycznych, przed pęknięciem ulegają odkształceniom plastycznym pochłaniającym dużą część energii oddziałującej na układ szkieletowy androida. Łamanie kości w przypadku androida jest procesem rozłożonym w czasie, dlatego maszyna ma szanse odstąpić od działania naruszającego jej integralność szkieletową.
O ile skonstruowanie metalowego szkieletu jest zadaniem stosunkowo prostym, twórcą pierwszych androidów sporych trudności nastręczył syntetyczny układ mięśniowy. Początkowe próby z ludzką tkanką nie dawały odpowiednich rezultatów, ze względu na niezadowalającą wytrzymałość ludzkich mięśni i problemy z ich odżywianiem.
Rozwiązaniem okazało się zastosowanie nowoczesnych materiałów smart, należących do grupy elastomerów dielektrycznych. Materiały te są polimerami, które pod wpływem ładunku elektrycznego potrafią zmieniać swój kształt i długość. Dzięki tym właściwością potrafią doskonale naśladować pracę mięśnia ludzkiego, a oparte na nich konstrukcje mogą spełniać identyczną rolę co układ mięśniowy w organizmie człowieka. Dzięki najnowszym zdobyczą inżynierii materiałowej, obecnie produkuje się elastomery dielektryczne z grupy PowerPlex, mogące generować siły pięciokrotnie większe niż mięsień ludzki. Stosowanie tych materiałów wymaga jednak użycia w konstrukcji androida bardzo rozbudowanych systemów zasilania, składających się z setek tysięcy drobnych przewodów, docierających do każdego włókna sztucznych mięśni. Z tego powodu, androidy są podatne na działanie wyładowań elektrycznych oraz wiatru słonecznego, które mogą zaburzać prace ich układu mięśniowego. Do pewnego stopnia efekt ten można niwelować dzięki stosowaniu grubej warstwy izolacyjnej, jaką jest skóra androida. Jednak nawet gruba skóra nie jest w stanie uchronić androida przed skutkami oddziaływania wysokiego ładunku elektrycznego lub bardzo silnej burzy słonecznej.

Na obecnym obrazie androidów piętnem odcisnęły się wydarzenia mające miejsce podczas Wojny Marsjańskiej, w której wszystkie strony konfliktu używały robotów tego typu jako doskonale zakamuflowanych ,,drapieżników”, eliminujących potencjał ludzki przeciwnika.
W roku 2482(?) w Atlancie odbyła się międzynarodowa konferencja, mająca usystematyzować kwestię androidów, które oprócz przydatnego narzędzia okazały się być również śmiertelnie niebezpieczną bronią. Początkowo rozważano całkowity zakaz ich produkcji oraz dezaktywacje wszystkich działających modeli, jednak za sprawą korporacji Inari, ograniczono się do wprowadzenia zmian konstrukcyjnych mających ułatwić identyfikacje androidów. Androidy starszych generacji, które nie zostały poddane wymaganym modyfikacją (niezależnie od przyczyny), zostały przeznaczone do likwidacji.
Postanowienia traktatu z Atlanty odnośnie androidów:
Androidy muszą nosić pewne cechy szczególne, pozwalające na odróżnienie ich od człowieka. Przyjmuje się, że cechami tymi będą:
Brak jakichkolwiek płynów ustrojowych.
Włókna mięśniowe w kolorach czarnym lub niebieskim, pozwalające łatwo odróżnić androida od człowieka w czasie wypadków w komunikacji zbiorowej, katastrof budowlanych, etc.
Specjalny znak towarowy umieszczony na szyi androida.
Ponadto temperatura ciała androida powinna wynosić dwadzieścia siedem stopni Celsjusza, aby był on łatwy do odróżnienia w tłumnie przy pomocy kamer termowizyjnych.

W powyższym opisie skupiłem się jedynie na zagadnieniach czysto mechanicznych i dorzuciłem drobny rys historyczny. Pominąłem takie kwestie jak stopień inteligencji, czy samoświadomości androidów, ponieważ uważam, że wymagają one omówienia z całą grupą.

Z góry zakładam, że postanowienia konferencji w Atlancie nie będą przestrzegane przez żadne z mocarstw. Chodzi mi raczej o to, żeby pojawienie się androida który jest nazbyt ludzki budziło uzasadniony niepokój wśród graczy (możliwe, że kult Vinge'a też wytwarza własne androidy, to już tradycyjnie do konsultacji z Kelskim).

Rodzi się pytanie, po co androidy miałby przypominać człowiek w sposób szczegółowy. Moim zdaniem; Po pierwsze, bo to większa fun z gry. Po drugie, bo pseudonaukowe wyjaśnienia typu [link widoczny dla zalogowanych]

I jeszcze jako ciekawostka natury technicznej
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Śro 14:00, 05 Gru 2012    Temat postu:

Bardzo dobre opracowanie andków. Zdecydowanie do wykorzystania jako podstawa mechaniki androidycznej.
Wiadomo, że Androidy i ich zachowanie uzależnione będą od zainstalowanej na nich S.I. Od jej wersji, założeń i ograniczeń. Takze cała sfera" duchowości i charakteru" wynikać będzie z oprogramowania.

Zastanowiłbym się poważnie nad wykorzystywaniem androidów w celach wojskowych z kilku przyczyn:
- po pierwsze budowa androida co prawda czyni go wytrzymalszym żołnierzem ale dużo lepiej w tej roli sprawdzały by się specjalnie zaprojektowane i zaprogramowane roboty niż uniwersalne androidy z S.I.
- po drugie moim zdanie ludzie baliby sie pozwalać androidom zabijać ludzi. Jeżeli S.I. została wykorzystana militarnie to nie w formie bezpośredniej u pojedynczej jednostki, a raczej jako umysł starający się zapanować nad chaosem bitew. Android któremu pozwolono by zabijać ludzi byłby zagrożeniem dla wszystkich nie tylko dla wrogów wiadomo, że są specjalne blokady i skrypty ale potencjalnie stwarzałoby się pole dla początków czegoś czego ludzie najbardziej się obawiają - Buntu androidów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Androidy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin