Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

HAVIR - chodząca smierć

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Roboty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Czw 17:21, 22 Lis 2012    Temat postu: HAVIR - chodząca smierć

HAVIR - Heavy Armored Versus Infranty Robot

Havir to kroczący robot produkcji unijnej służący do skutecznej eksterminacji zagrożenia ze strony piechoty wroga przy minimalizacji strat własnych. Przydomek chodzącej śmierci nadali mu paktowscy żołnierze podczas wojen marsjańskich.

Wprowadzenie jednostek Havir na odcinek linii frontu zawsze oznaczało konieczność szybkiej ewakuacji nie wyspecjalizowanych żołnierzy pieszych. W przeciwnym wypadku straty było olbrzymie.

Jednostka ta wedle specjalistów wojskowych miała wymuszać na wrogu użycie sprzętu ciężkiego na konkretnych odcinkach linii frontu poprzez strach jaki budziła wśród szeregowych żołnierzy, którzy stanowili wtedy znaczną cześć sił wojskowych paktu. Aby jednak Havir mógł przerażać musiał mieć czym.

Uzbrojenie

Podstawową bronią Havira są dwa wielolufowe, obrotowe działka typu wulkan, oparte na technologii gausa. Te bestie wystrzeliwują do 1700 sztuk tytanowych pocisków na minutę. To dość aby przebić każdy znany pancerz bojowy oraz przeciążyć każde pole siłowe podstawowej niespecjalistycznej jednostki piechoty.

Miotacz ognia Dragon's Breath zasilany nowoczesnym pirożelem, którego temperatura spalania dochodzi do 2200 stopni Celsjusza pluje ogniem na odległość 15 metrów.

Zamontowany na plecach robota wyrzutnik granatów może miotać w zależności od potrzeb granatami konwencjonalnymi, EMP, wiążącymi, kwasowymi, plazmowymi oraz rozpryskowymi. skuteczny zasięg granatnika to 20 m.

Opancerzenie

Havir posiada modułowy pancerz tytanowy - nie do przebicia przez nisko kalibrową broń.
Niektóre modele przeznacozne do użytku w terenie, posiadają także dodatkowa warstwę pancerza reaktywnego, który eksploduje po otrzymaniu konkretnych zniszczeń zasypując okolice ostrymi odłamkami nie czyniąc havirowi żadnej krzywdy.
Ze względu na swoje rozmiary w havirze konstruktorzy nie przewidzieli użycia pól siłowych ani barier.

Wady i zalety

Havir jest idealna jednostka do walki nawet z dużymi zgrupowaniami piechoty wroga. Jednostka ta nie należy jednak do zbyt mobilnych. Na pole walki robota dostarcza sie w transporcie, a naste pnie zrzuca ja bombę. Układ hydrauliczny nóg wytrzymuje upadek nawet z 30 metrów. Najlepiej sprawdza się na równym terenie bez przeszkód terenowych. Robot nie sprawdza się w starcu z jednostkami ciężkimi takimi jak czołgi czy ciężkie roboty bojowe. Jest praktycznie bezbronny wobec sił powietrznych. Specjalistyczne jednostki piechoty wyposażone w hackera bojowego mogą przejąc robota lub zneutralizować jego systemy obrony. robot jest podatny na ataki broni wysoko kalibrowej, rakietowej oraz EMP. W robotach typu Havir nigdy nie montuje się S.I. zawsze sterowane są przez robotyka: zewnętrznie z bezpiecznej odległości za pomocą komloga. Lub wewnętrznie siedząc w robocie.

Na Februusie

Haviry jako mocno niehumanitarna bron zostały zdelegalizowane po wojnie marsjańskiej. Jednak unijni wojskowi nie mogli nie docenić jego skuteczności. wykorzystano lukę w prawodawstwie nowej koloni i tym samym produkcja na Februusie jest legalna. Oficjalnie jedynie siły zbrojne unii posiadają na swoim wyposażeniu Haviry jednak chodzą plotki, że jeden z dych żelaznych potworów strzeże fermy genokurczagków na pograniczu. Cóż zatem wszystko jest możliwe.
Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Gary dnia Pią 16:59, 23 Lis 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kelmut
Administrator



Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:39, 24 Lis 2012    Temat postu:

Zajebiaszczy robocik, szczególnie mi się podoba nazwa i jej rozwinięcie;p

Kilka pytań:
1. Jakie to cudo jest duże?
1a. Gdzie on trzyma amunicję na całą bitwę i ile jej ma? Rozumiem, że technologia gaussa pozwala znacznie zmniejszyć rozmiar pocisku (nie potrzeba ładunku prochowego) ale jak HAVIR w ciągu minuty wypluwa 1700, to musi ich trochę mieć.
2. Jak to jest, że człowiek dalej ciśnie granatem? :p
3. Ile działa na "jednym ładowaniu"?
4. Czy działa pod wodą?
5. Czy jest ekranowany przed działaniem wiatru słonecznego? (Na granat EMP raczej żaden ekran nie poradzi, ale ze Słońcem i jego kaprysami jakoś trzeba sobie radzić)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Sob 17:08, 24 Lis 2012    Temat postu:

Służę odpowiedziami:

1. Zgodnie z tym co sobie wyobrażałem wysokość robota to będzie około 4 metry. Waga około 5 i pól tony.
Wymyślając Havira inspirowałem się chodzącą wersją pojazdu Viking ze starcraft 2


1a. takie gabaryty spokojnie pozwalają na magazynowanie dużej ilości amunicji jak już wspomniałeś pociski nie potrzebują spłonki ani prochu wiec są dużo mniejsze. Myślec że 10000 sztuk amunicji do vulcanów to maksymalna ładowność. pirożel zakładma będzie bardzo wydajnym środkiem płonącym ( taka lepsza wersja napalmu) zbiornik pozwala na 20sto krotne zionięcie płomieniem. Do tego dorzuciłbym zasobnik na 25 granatów.

2. Havir wyrzuca granaty na nieduża odległość ze względów konstrukcyjnych. Wylot jego granatnika znajduje się za kabiną pilota, na plecach robota i wyrzuca granaty do przodu za pomocą odpowiedniej "katapulty".

3. Akumulatory Havira pozwalają na funkcjonowanie w stanie bojowym przez 10 godzin, bądź przez 24 godziny w stanie strażniczym. Ładowanie Havira wymaga specjalistycznego wysoko-przepływowego łącza o trwa około 4 godzin.

4.Jednostka typu
Havir nie jest przystosowana do walki pod wodą ( brak szczelności pancerza. niemniej jest odporny na warunki atmosferyczne. w terenach bagnistych lub płytkowodnych Havir nie sprawdza się ze względu na swoje gabaryty i ciężar - zapada się w grząskie dno.

5. Haviry są podatne na wiatr słoneczny. Ekranowanie elektroniki sprawiło jedynie, że burze słoneczne nie niszczy jej bezpośrednio, a więc robot nie odniesie żadnych uszkodzeń. Jednak baterie robota rozładowują się niemal natychmiast co czyni go bezbronną kupą złomu do ponownego naładowania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kelmut
Administrator



Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:15, 24 Lis 2012    Temat postu:

Ok, wszystko jasne:)

Oprócz jednego;P Dalej będę marudził na te granaty i ich zasięg. Zastrzegam od razu, że cały pomysł bardzo mi się podoba i ani mi w głowie go torpedować swym malkontenctwem, ale po prostu ten granatnik kłuje mnie strasznie w oczy i chciałbym napisać dlaczego.

Powodów jest kilka:
1. Pole rażenia współczesnych granatów wynosi często (w zależności oczywiście od modelu) nawet kilkadziesiąt metrów. W takim razie granat rzucony na 20m ma dużą szansę zranić samego robota. Piechota może zrobić "padnij!!!", ale czterometrowy robot, który ma problemy z poruszaniem w trudniejszym terenie, raczej nie. Jest wprawdzie opancerzony, ale co gdy obok idą przyjaźni piechurzy? Nie będą przecież padać za każdym razem;P.
2. Granat ma to do siebie, że można go odrzucić tam, skąd przyleciał. Rzucony na 20m może być bez wielkiego wysiłku odrzucony przez wroga z powrotem pod nogi robota.
3. Podejrzewam, że zasięg działek robota to przynajmniej kilkaset metrów, może nawet kilka kilometrów (popraw mnie, jeśli się mylę). Jeśli można trafić cel z tak dużej odległości i go zniszczyć (lub samemu zostać wcześniej zniszczonym), to po co podchodzić na 20m, by użyć granatu? Może ma on jakieś specjalne zastosowanie, o którym nie wiem.
4. Współczesne ręczne granatniki mają zasięg ponad pół kilometra.

Podsumowując, zasięg tej broni jest - moim zdaniem - zdecydowanie za mały.

Nie chcę się wpychać w Twój pomysł, ale może coś jednak zmienić? Gdyby zasięg wynosił np. 200m (wcale nie tak dużo), to można by granatów używać jak moździeży i razić cele niedostępne dla działek (np. ukryte za przeszkodą terenową). Możnaby też zastąpić je na przykład możliwością podkładania ładunków wybuchowych. Zachowujemy wtedy wybuchowy ekwipunek robota i wciąż może on sobie radzić z niszczeniem murów budynków i innych podobnych pierdół, a dodatkowo otrzymuje umiejętność podkładania min-pułapek (a jak wiadomo miny to zmora piechoty).

Zrobisz jak chcesz, ten robot to Twoja wizja, nie chcę nic narzucać. Ale 20m to IMHO za mało na wyrzutnię granatówRazz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kelmut dnia Sob 23:18, 24 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Pon 17:39, 26 Lis 2012    Temat postu:

Po wnikliwej analizie przyczynowo skutkowej i cennych radach naszego kapitana kelmuta zdecydowałem co następuje:


1. Jednostka Havir nie posiada już granatnika( pozostała broń pokładowa wystarczająco się spisuje)

2. Jednostka może mieć zamontowany pokładowy wyrzutnik min przeciwpiechotnych o rożnych zastosowaniach. Zasięg do 20 metrów. Miny potrzebują około 10 sekund na zakopanie i aktywacje.

3. Jednostka możne przenosić w bezpiecznym schowku materiały wybuchowe, do zamontowania w celu wyburzania ścian, budynków lub barykad. Materiały muszą być jednak umieszczone i uzbrojone ręcznie przez inżyniera bojowego na piechotę.

Punkty 2 i 3 są alternatywa co oznacza że oba te moduły wzajemnie się wykluczają.

Dzięki takiemu zabiegowi rysują nam się ewidentnie dwa sposoby używania Havir'a. Jako jednostkę samodzielną przeznaczona do likwidacji wrogiej piechoty z zamontowanym pancerzem reaktywnym i wyrzutnikiem min. Oraz jako jednostkę wsparcia dla udziału marines z zasobnikiem na materiały wybuchowe i bez pancerza reaktywnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:31, 26 Lis 2012    Temat postu:

HAVIR ma możliwość zew jak i wew sterowania Smile mam takie pytanko jak wyglądałyby przejęcie Havira przez wroga. To znaczy jaki jest dostęp do jego kokpitu sterowniczego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Pon 19:38, 26 Lis 2012    Temat postu:

Bardzo dobre pytanie!

W przypadku gdy sterowany jest wewnętrznie czyli z kokpitu jedyna możliwością jest jest wyeliminowanie pilota co nastręcza wiele trudności zważywszy że ciężko jest przebić pancerz havira nisko kalibrową bronią. sterowanie manualne jest w przypadku tej jednostki silniejsze od zdalnego co powoduje brak możliwości zhackowania gdy pilot jest w środku. Jednak zakładam że gdyby jakiemuś zdolnemu żołnierzowi udało się podkraść do robota pod nieuwagę sterującego nim pilota to dałoby się przepalić palnikiem zabezpieczenia i otworzyć kabinę. Kolejna możliwością jest gaz usypiający na tyle silny lub dyskretny, że filtry kabiny nie zdołały by go wyizolować. Zakładam również uszkodzenie robota ładunkami EMP i wtedy "wycięcie" z niego pilota.

W przypadku kierowania na odległość także mamy kilka rozwiązań. Zdolny haker po cybernetycznym pojedynku ze sterującym zdalnie inżynierem będzie w stanie robota unieruchomić bądź przeprogramować. wymaga to dobrego sprzętu i umiejętności. Dla kogoś kto nie ma ani jednego ani drugiego zalecam wyśledzenie sygnału sterującego oraz zabicie sterującego robotem robotyka. Niestety nie da się uszkodzić modułu zdalnego sterowania nie dostając się do trzewi robota.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:46, 26 Lis 2012    Temat postu:

A więc to tak Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smilodon




Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:06, 19 Mar 2013    Temat postu:

Nie podoba mi się. Sad
Polimorfy nie mają na niego odpowiedzi.
A serio to świetne. Świetnie też, że oficjalnie nielegalny.
Zrobiłbym dział broń ciężka i tam go wstawił.
Ps. Polimorfy opracują strategie... mam nadzieję...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Śro 14:47, 20 Mar 2013    Temat postu:

Szczerze mówiąc to nie zastanawiałem się nad skutecznością havira przeciwko polimorfom, gdyż nie znane mi są ich metody walki. Myślę ze podstawowym atutem morfów będzie mała mobilność havira i utrudnienia wynikające z tereny który zamieszkują. Zresztą wierze że jakoś sobie z tym poradzą. Havir nie jest popularny ani łatwo dostępny więc problem nie wydaje się być aż tak wielki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smilodon




Dołączył: 05 Lis 2012
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:03, 20 Mar 2013    Temat postu:

Też myślałem o tych atutach. Poradzą sobie na pewno, a strategie walki mają zależne od klanu (bardzo zróżnicowane klany).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kelmut
Administrator



Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:45, 02 Kwi 2013    Temat postu:

Broń ciężka to raczej jakieś bazooki, przeciwpancerne snajpery i granatniki dla mnie. Gary - wolisz zostawić HAVIRa w robotach, czy tworzyć nowy dział i przerzucić tam temat?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Czw 11:18, 04 Kwi 2013    Temat postu:

Havir jest robotem niech tu pozostanie jeśli łaska. Broń ciężka to tak jak kelmucie wspomniałeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Roboty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin