 |
www.rpgexodus.fora.pl Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kelmut
Administrator
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:58, 18 Paź 2012 Temat postu: Skala Kardaszewa |
|
|
Przeczytajcie wpis o Skali Kardaszewa w Wikipedii.
I propozycja skali-drabinki (użyta w innym RPG - Prometeuszowie), która przyda nam się w zamknięciu tematu rozwoju technologii:
MEDYCYNA
0,0 - szamanizm, śpiewy wypędzające "złe duchy", zabobony, ziołowe mikstury, proste i inwazyjne zabiegi, intuicyjna wiedza na temat anatomii
0,1 - pogłębiona wiedza na temat ziołolecznictwa, przeciwdziałanie infekcjom, szycie ran
0,2 - alchemia pozwalająca na produkcję prostych leków syntetycznych
0,3 - prymitywna optyka, podstawy chirurgii, proste zabiegi kosmetyczne, świadomość istnienia chorób psychicznych, głębsza wiedza anatomiczna
0,4 - odmitologizowanie medycyny, bardziej skomplikowane zabiegi oraz leki syntetyczne, odkrycie grup krwi
0,5 - szczepionki, pasteryzacja, podstawy psychologii, świadomość higieny, zaawansowana optyka i leki syntetyczne
0,6 - duża wiedza anatomiczna, aspiryna, średnio-zaawansowana farmacja, eksperymenty z przeszczepami
0,7 - transplantacja serca, radiologia, rozwinięta farmakologia, skomplikowane operacje, rozkodowanie DNA
0,8 - mikrochirurgia, wczesne terapie genetyczne, początki nanotechnologii w medycynie, chirurgia nieinwazyjna
0,9 - klonowanie ludzi, zaawansowana genetyka, rozwinięta neurologia, zaawansowana psychologia, nanotechnologia medyczna
1,0 - klonowanie narządów, rozwijająca się protetyka robotyczna, dedykowane genetycznie leki, leki nanotechnologiczne, podstawy kriogeniki i hibernautyki, rozwinięta medycyna ratunkowa
1,1 - zaawansowana medycyna bezinwazyjna i protetyka robotyczna
1,2 - modyfikowanie genetyczne dojrzałych organizmów, szeroka wiedza neurologiczna, rozwinięta kriogenika i hibernautyka
1,3 - podstawy piko- i femtoinżynierii w medycynie, inteligentne leki, chirurgia komórkowa, zaawansowane manipulacje genetyczne
1,4 - łatwość leczenia wszystkich prostych chorób, przedłużenie życia, sporządzenie pełnej mapy mózgu
1,5 - przeszczepy mózgu, skomplikowane manipulacje na układzie nerwowym, zaawansowana piko- i femtoinżynieria w medycynie, nieograniczona kriogenika i hibernautyka
1,6 - powstanie ambrozji, eliminacja wszystkich prostych chorób, niemal nieograniczone wydłużenie życia, genetyka mikrostruktur DNA, technologia biodroidyczna
1,7 - homunculusy, pełna integracja biologiczna i robotyczna, resuscytologia
1,8 - przelanie świadomości "in silico", zaawansowana genetyka mikrostruktur DNA
1,9 - odporność na większość trudnych chorób, wieczne życie i młodość, podstawy technologii rezurekcyjnej, podstawy psioniki
2,0 - kreacja życia od podstaw
2,5 - medycyna mikrocząstek, zaawansowana technologia rezurekcyjna, zaawansowana psionika
3,0 - brak chorób w rozumieniu medycyny klasycznej, niemal nieograniczone możliwości manipulacji organizmami
3,5 - medycyna paradygmatyczna
4,0 - pełna władza nad życiem i śmiercią, ciała z energii
MILITARIA
0,0 - Krzemienne pięściaki, dzidy z zaostrzonych kijków, primitywne łuki, futro zdarte ze zwierzęcia jako pancerz
0,1 - Ostrza z prostych, obrabianych w niskich temperaturach metali (np. brąz), wieloelementowe pancerze ze skóry, doskonalsze łuki, prymitywna konnica, łodzie bojowe
0,2 - Żelazne miecze, włócznie i ostrza, łuki kompozytowe, kusze, machiny obleżniczne, konne rycerstwo, pancerze płytowe, drewniane okręty wojenne
0,3 - Stalowe miecze, włócznie i ostrza, doskonałe łuki i kusze, prymitywna niegwintowana broń czarnoprochowa, proste armaty, moździerze, kawaleria, bardzo skomplikowane i lżejsze pancerze płytowe, wielomasztowe szybkie okręty drewniane
0,4 - Doskonała broń biała, gwintowana broń palna, bezdymny proch, celne i funkcjonalne armaty, zaawansowane struktury wojskowe, ustandaryzowane umundurowanie, pierwsze żelazne okręty wojenne, eksperymenty z łodziami podwodnymi
0,5 - Broń samopowtarzalna (rewolwery, pistolety, karabiny ze skomplikowanymi zamkami), pierwsze stacjonarne karabiny maszynowe, ładowane od tyłu działa, lornetki, mundury w kolorach kamuflujących, transport kolejowy, wojska zmechanizowane, łączność telegraficzna, rozwinięte okręty pancerne, pierwsze łodzie podwodne, sterowce i balony bojowe, pierwsze prymitywne samoloty bojowe, broń masowego rażenia (proste gazy bojowe)
0,6 - Ręczna broń automatyczna (pistolety i karabiny maszynowe), dobre ręczne granaty, prymitywna broń rakietowa (katiusze, bazooki), czołgi, łączność radiowa, rozwinięte lotnictwo, pojawienie się lotnictwa morskiego, rozwinięte łodzie podwodne i szybkie statki pancerne, bardziej rozwinięta broń masowego rażenia (lepsze gazy bojowe, pierwsze eksperymenty z bronią nuklearną)
0,7 - Rozwinięta ręczna broń automatyczna (skomplikowane karabiny maszynowe, miniaturyzacja pistoletów maszynowych), C-4, pancerze kevlarowe, noktowizja, łączność satelitarna, koncepcja konfliktu asymetrycznego, pierwsze komputery na polu walki, pancerze reaktywne i ablacyjne w formacjach pancernych, wojna elektroniczna, naprowadzana broń rakietowa, zwiad satelitarny, prymitywne roboty wojskowe, zaawansowana broń masowego rażenia (silna broń nuklearna, esperymenty z bronią termojądrową, silne gazy bojowe oraz specjalnie chodowane wirusy)
0,8 - Prymitywna broń kinetyczna nie wykorzystująca prochu (akceleratory masy, wyrzutnie linearne), lasery bojowe, skomplikowana elektronika bojowa, funkcjonalne roboty bojowe (drony, samosterujące pojazdy), zaawansowana broń rakietowa (naprowadzane pociski, mikrorakiety, tarcza antybalistyczna), samoloty suborbitalne, eksperymenty z egzoszkieletami, pełna komputeryzacja armii, bardzo silna wielostopniowa broń nuklearna, hipersoniczne pociski międzykontynentalne (prędkości od 4000 do 10000 km/h)
0,9 - Ręczna broń akceleracyjna, ręczna broń laserowa, prosta broń plazmowa, inteligenta broń samonaprowadzana, prosta bionika bojowa (interfejs mózg-komputer), funkcjonalne egzoszkielety, hipersoniczne lotnictwo, pierwsze funkcjonalne bojowe siły kosmiczne, broń termonuklearna o sile wieludziesiątek megaton (zdolna zniszczyć mały kontynent rozmiaru Europy), miniaturowa broń nuklearna (granat atomowy)
1,0 - Udoskonalona broń energetyczna (lasery, plazma), pojawienie się lotnictwa kosmicznego oraz kosmicznych okrętów wojennych, skomplikowane roboty bojowe, żołnierz cyborg, lekki i funkcjonalny egzoszkielet, wirtualne mapowanie pola bitwy, desant orbitalny,
1,1 - Międzygwiezdne statki bojowe, pancerze z egzotycznych kompozytów, włókna monomolekularne, ostrza plazmowe, optyczne kamuflarze symulujące niewidzialność
1,2 - Broń cząsteczkowa (kinetyczna broń wyrzucająca z siebie cząsteczki podróżujące z prędkościami kosmicznymi), robo-armie, bojowe nanoboty, zaawansowana SI na polu bitwy, pierwsze pola siłowe
1,3 - Ręczna broń cząsteczkowa, torpedy pronotowe, działa fazowe "fazery" (strumień isntiejącej wielowymiarowo energii), ładunek polaronowy (eksplozja pseudocząsteczek niszcząca wiązania elektronów na dużym obszarze), komunikator tachionowy, zaawansowane pola siłowe
1,4 - Ręczne fazery, broń masowego rażenia bazująca na antymaterii
1,5 - Ręczna broń grawitonowa, bardzo silne pola siłowe, osobiste pola siłowe, miniaturowe antygrawitaty, bardzo silne SI na polu bitwy,
1,6 - Desruptor (wyrzutnia istniejących wielowymiarowo antyprotonów wywołująca rozpad atomów celu), bomby z antymaterii, proste zagięcia czasoprzestrzeni, bomby bazująca na antymaterii
1,7 - Ręczny desruptor, kierunkowa teleportacja, w pełni świadome wojskowe SI zastosowane na szeroką skalę, pola kamuflujące, zastosowanie zagięć czasoprzestrzeni na polu bitwy, metageniczna broń biologiczna (niszczy wszelkie napotkane DNA lub tylko jeden, szczególny typ), zminiaturyzowana broń bazująca na antymaterii
1,8 - Rozwinięta kierunkowa teleportacja, podstawy pełnej teleportacji (tzn. nie bazującej krótkodystanosych tunelach gwiezdnych), sztuczne czarne dziury
1,9 - Ręczne ładunki z antymaterii, sztuczne czarne dziury, psionika bojowa, desant teleportacyjny na odległości kosmiczne
2,0 - Wiązka izolityczna (hiperprzestrzenna wiązka energii destabilizująca superstruny celu, powodując totalny rozpad cząsteczek na poziomie wielowymiarowym), ładunek kwantowy (załamanie się wymiarów i totalna destrukcja materii na dużym obszarze, broń zdolna niszczyć całe planety), funkcjonalna teleportacja, psionika na polu bitwy, kamuflarz międzyfazowy (ukrywa statek w kieszeni międzywymiarowej)
2,5 - Wczesna broń paradygmatyczna, zaawansowana psionika bojowa, miniaturowa technologia hiperprzestrzenna
3,0 - Broń paradygmatyczna, broń masowego rażenia mogąca niszczyć gwiazdy
3,5 - Totalna destrukcja materii
4,0 -
TECHNOLOGIA
0,0 - opanowanie ognia
0,1 - wytop metali w niskich temperaturach (brąz, żelazo)
0,2 - alchemia
0,3 - wytop metali w wysokich temperaturach (stal), energia wiatru (żagle, wiatraki, proste turbiny wiatrowe)
0,4 - mechanika (budowa mechanizmów zegarowych, przekładnie, sprężyny), podstawy chemii
0,5 - turbina parowa
0,6 - elektryczność
0,7 - internet, laser, energia jądrowa
0,8 - energia plazmowa, podstawy nanotechnologii
0,9 - zaawansowana energia jądrowa (np. miniaturowe ogniwa), podstawy optyki niewidzialności, zaawansowana nanotechnologia
1,0 - zaawansowana energia plazmowa (np. broń plazmowa)
1,1 - zaawansowana optyka niewidzialności, energia hadronowa
1,2 - energia anihilacyjna (materia-antymateria)
1,3 - podstawy pól siłowych, podstawy grawitatyki, zaawansowana energia hadronowa
1,4 - energia grawitacyjna, zaawansowana energia anihilacyjna (np. anihilatory)
1,5 - strong AI, zaawansowane pola siłowe,
1,6 - zaawansowana energia grawitacyjna
1,7 - ciemna energia, podstawy teleportatyki
1,8 - energia strunowa
1,9 - zaawansowana ciemna energia, zaawansowana teleportatyka
2,0 - zaawansowana energia strunowa
2,5 - podstawy paradygmatyki
3,0 - energia paradygmatyczna
3,5 - zaawansowana paradygmatyka
4,0 -
I oczywiście pytanie:
W KTÓRYM MIEJSCU TEJ SKALI WIDZICIE LUDZKOŚĆ W MOMENCIE ROZPOCZĘCIA GRY? Jak już dogadamy się co do tego, reszta to tylko wymyślanie pasujących gadzetów
Obecnie jest około 0,72. W 1900 roku było około 0,58.
W Exodusie oscylowałbym między 1,2-1,5. Dodatkowo można (a nawet trzeba) podebrać co smaczniejsze kąski z wyższych kategorii (SI, zaginanie czasoprzestrzeni itp.)
Dotychczasowe opinie:
Maciek: "1,5 myślę jest takie akurat. bynajmniej dla mnie i mojego wyobrażenia aczkolwiek parę szczegółów z z wyższych kategorii należało by wręcz użyć"
Leon: "Medycyna, jak dla minie coś koło 1,4 (Przeszczepy całego mózgu to jednak przesada). Militaria myślę, że tak na poziomie 1,2 (Odrobinę dalej i każdy przeciwnik staje się jednostrzałowcem, a dzielni żołnierze za sprawą pól siłowych zyskują nieśmiertelność). Technologia na poziomie 1,3 (Antygrawitacja to chyba odrobinę za dużo)."
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gary
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Czw 21:45, 18 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
MEDYCYNA
1,4- zdecydowanie ten poziom
Pożyczyłbym podstawy psioniki z poziomu 1,9 jeśli chcemy wprowadzać profesję psionika.
MILITARIA
Pozostałbym faktycznie na poziomie 1,2 przy wykreśleniu z punktu 1,1 międzygwiezdnych statków bojowych. Uważam że skoro mamy prototypowe statki kolonizacyjne nie powinniśmy mieć uzbrojonych fregat w przestrzeni.
TECHNOLOGIA
1,3 przy czym darowałbym sobie antymaterie z punktu 1,2. To takie oklepane że nawet w Sci fi mi zbrzydło. Z kolei grawitatykę rozwinąłbym na tyle aby dało się wprowadzić w życie moje pojazdy typu FSV o których szerzej napisze później w odpowiednim dziale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kelmut
Administrator
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 2:43, 19 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Medycyna 1,45.
Kriogenika i hibernautyka musi być zaawansowana, by podróż kosmiczna odbyła się zgodńie z naszymi założeniami. Układ nerwowy także musi zostać doskonale opanowany - wymaga tego cyborgizacja, chipy "backupujące człowieka, replikanci itp.
Militaria 1,2
Dodatkowo prototypy 1,3. Ładunek polaronowy jako broń ostatecznej zagłady jest pięknie przerażający. Ciekawe, czy ktoś zabrał to na Februus? Albo czy istnienie takiego wynalazku miało jakiś wpływ na nagłe urwanie kontaktu z Matką Ziemią?
Technologia 1,2-1,5
Zależy, co będzie pasować - trzeba tu zachować płynność i wykorzystać najciekawsze elementy, chociażby jako prototypy. Na pewno wymyślimy jakieś gadżety, które będą wymagały przeskoczenia poprzeczki 1,3.
PS. Gary, antymateria to 1,4. Poza tym moim zdaniem jest spoko;)[/url]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kelmut dnia Pią 2:43, 19 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|