 |
www.rpgexodus.fora.pl Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gary
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Nie 17:32, 20 Sty 2013 Temat postu: Umki z Wiedźmina i Wampira - poglądówka |
|
|
Witam szanowne grono mędrców, dziś radzić będziemy na skillami dla rządnych przygód graczy.
Skoro już wzorujemy się na jakiś mechanikach to pomyślałem ze możemy zainspirować się listą umiejętności z omawianych systemów.
Wampir maskarada:
W systemie Wampir skille nazywa się Zdolnościami i dzieli na trzy grupy:
Talenty:
Aktorstwo, Autorytet, Bójka, Cwaniactwo, Czujność, Empatia, Przebiegłość, Uniki, Wysportowanie, Zastraszanie.
Umiejętności:
Broń palna, Etykieta, Krycie się, Muzyka, Naprawa, Oswajanie, Prowadzenie, Sztuka Przetrwania, Walka Wręcz, Zabezpieczenia.
Wiedza:
Biurokracja, Finanse, Informatyka, Lingwistyka, Medycyna, Nauka, Okultyzm, Polityka, Prawo, Śledztwo.
Wiedźmin:
W systemie wiedźmin zarówno cechy jak i skille są podzielone na dwie kategorie Cechy ciała i cechy ducha - podobnie jak to będzie w przypadku naszych cech. Pomijam cechy wypisuje umki:
Cechy ciała:
Pływanie, Wigor, Górnictwo, Czytanie z ruchu warg, Empatia Nasłuchiwanie, polowanie, Przeszukiwanie, Rzucanie, Spostrzegawczość, Strzelanie, Tortury, Tropienie, Unik, Widzenie w ciemnościach, Charakteryzacja, Fałszowanie, Modlitwy, Magia, Rzezanie mieszków, Unieszkodliwianie pułapek, Walka bronią, Walka wręcz, Włamywanie, Znaki wiedźmińskie,Akrobatyka, Gibkość, Jeździectwo, Powożenie, Rybołówstwo, Skradanie, Wspinaczka.
Cechy Ducha:
Alchemia, Astrologia, Cwaniactwo, Czytanie i pisanie, Ekonomia, Geografia, Hazard, języki, Modlitwy, Magia, Przerwanie, Szacowanie, Taktyka, Uzdrawianie, Wiedza, zbieranie informacji, Zielarstwo, znaki wiedźmińskie, Dowodzenie, Dyplomacja, Etykieta, Przemawianie, Rozmawianie, Zastraszanie, Dociekliwość Koncentracja, Kupiectwo, Przekupstwo, Przenikliwość, Szelmostwo, Zimna krew.
Jak doskonale wiemy oba te systemy nie są systemami sci-fi wobec czego brakuje kilku niezbędnych nam umiejętności takich jak: Mechanika, elektronika, broń energetyczna, ksenologia itp.
Ta lista ma posłużyć nam jako inspiracja do rozważań nad listą naszych umek i ich pogrupowaniem.
Pozdrawiam i życzę twórczej pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leon
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:17, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Myślę, że do naszego systemu bardziej pasuje podział na przymioty ciała i ducha.
Co do talentów, to można wprowadzić je jako specjalne bonusy możliwe do nabycia tylko przy tworzeniu postaci. Dla przykładu gracz ma dwadzieścia punktów na rozdanie w umiejętności, jednak może pięć z przeznaczyć na wykupienie talentu o nazwie Zimna Krew. Talent ten powoduje, że zawsze kiedy będzie testował umiejętności oparte na silnej woli będzie mógł podnieść o jeden wynik na wskazanej kostce (czy coś w tym stylu). Myślę, że dla każdej z cech można by przypisać jeden talent. Możliwe byłoby wykupienie tylko jednego talentu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gary
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Pon 15:41, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie zapominajmy, że mamy jeszcze asy z rękawa. Jeśli dorzucimy talenty i jeszcze bonusy z pochodzenia, frakcji i profesji to już w ogóle postacie mogą wyjść przepasione musimy to zbalansować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|