Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Umki z Wiedźmina i Wampira - poglądówka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Umiejętności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Nie 17:32, 20 Sty 2013    Temat postu: Umki z Wiedźmina i Wampira - poglądówka

Witam szanowne grono mędrców, dziś radzić będziemy na skillami dla rządnych przygód graczy.

Skoro już wzorujemy się na jakiś mechanikach to pomyślałem ze możemy zainspirować się listą umiejętności z omawianych systemów.

Wampir maskarada:

W systemie Wampir skille nazywa się Zdolnościami i dzieli na trzy grupy:

Talenty:
Aktorstwo, Autorytet, Bójka, Cwaniactwo, Czujność, Empatia, Przebiegłość, Uniki, Wysportowanie, Zastraszanie.

Umiejętności:
Broń palna, Etykieta, Krycie się, Muzyka, Naprawa, Oswajanie, Prowadzenie, Sztuka Przetrwania, Walka Wręcz, Zabezpieczenia.

Wiedza:
Biurokracja, Finanse, Informatyka, Lingwistyka, Medycyna, Nauka, Okultyzm, Polityka, Prawo, Śledztwo.

Wiedźmin:

W systemie wiedźmin zarówno cechy jak i skille są podzielone na dwie kategorie Cechy ciała i cechy ducha - podobnie jak to będzie w przypadku naszych cech. Pomijam cechy wypisuje umki:

Cechy ciała:
Pływanie, Wigor, Górnictwo, Czytanie z ruchu warg, Empatia Nasłuchiwanie, polowanie, Przeszukiwanie, Rzucanie, Spostrzegawczość, Strzelanie, Tortury, Tropienie, Unik, Widzenie w ciemnościach, Charakteryzacja, Fałszowanie, Modlitwy, Magia, Rzezanie mieszków, Unieszkodliwianie pułapek, Walka bronią, Walka wręcz, Włamywanie, Znaki wiedźmińskie,Akrobatyka, Gibkość, Jeździectwo, Powożenie, Rybołówstwo, Skradanie, Wspinaczka.

Cechy Ducha:
Alchemia, Astrologia, Cwaniactwo, Czytanie i pisanie, Ekonomia, Geografia, Hazard, języki, Modlitwy, Magia, Przerwanie, Szacowanie, Taktyka, Uzdrawianie, Wiedza, zbieranie informacji, Zielarstwo, znaki wiedźmińskie, Dowodzenie, Dyplomacja, Etykieta, Przemawianie, Rozmawianie, Zastraszanie, Dociekliwość Koncentracja, Kupiectwo, Przekupstwo, Przenikliwość, Szelmostwo, Zimna krew.

Jak doskonale wiemy oba te systemy nie są systemami sci-fi wobec czego brakuje kilku niezbędnych nam umiejętności takich jak: Mechanika, elektronika, broń energetyczna, ksenologia itp.
Ta lista ma posłużyć nam jako inspiracja do rozważań nad listą naszych umek i ich pogrupowaniem.

Pozdrawiam i życzę twórczej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:17, 21 Sty 2013    Temat postu:

Myślę, że do naszego systemu bardziej pasuje podział na przymioty ciała i ducha.

Co do talentów, to można wprowadzić je jako specjalne bonusy możliwe do nabycia tylko przy tworzeniu postaci. Dla przykładu gracz ma dwadzieścia punktów na rozdanie w umiejętności, jednak może pięć z przeznaczyć na wykupienie talentu o nazwie Zimna Krew. Talent ten powoduje, że zawsze kiedy będzie testował umiejętności oparte na silnej woli będzie mógł podnieść o jeden wynik na wskazanej kostce (czy coś w tym stylu). Myślę, że dla każdej z cech można by przypisać jeden talent. Możliwe byłoby wykupienie tylko jednego talentu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Pon 15:41, 21 Sty 2013    Temat postu:

Nie zapominajmy, że mamy jeszcze asy z rękawa. Jeśli dorzucimy talenty i jeszcze bonusy z pochodzenia, frakcji i profesji to już w ogóle postacie mogą wyjść przepasione musimy to zbalansować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Umiejętności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin