 |
www.rpgexodus.fora.pl Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gary
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Pią 19:13, 27 Lut 2015 Temat postu: Miejski System Kontroli Ruchu Powietrznego |
|
|
MSKRP - to również technologia pochodzenia ziemskiego. W czasach popularyzacji FSV i innych pojazdów latających takich jak myśliwce czy wirnikowce, przestrzeń powietrzna zaroiła się od jednostek latających w użytku publicznym i prywatnym. Szybko stało się jasne, że chaos w powietrzu przyczyniłby się do niezliczonych wypadków i katastrof powietrznych. Dlatego Unijni specjaliści transportu opracowali właśnie MSKRP.
CATCS - City Air Traffic Control System
To zbiór przepisów i zasad regulujących ruch powietrzny nad aglomeracjami miejskimi dzieli on jednostki latające na kategorie i przyporządkowuje im odpowiedni pułap i kierunek łącząc się z komputerem pokładowym jednostki latającej.
W zależności od strefy pilot ma określony wpływ na sterowanie pojazdem:
OC- Out of City
PM - Poza Miastem
Pilot ma pełną kontrolę nad pojazdem. Sam dobiera kierunek, pułap i prędkość.
Area 1 - Suburbs
Stefa 1 - Przedmieścia
Pilot ma pełną kontrolę nad kierunkiem punkty kontrolne sugerują pułap i ograniczają nieznacznie prędkość.
Area 2 - In City
Strefa 2 - W mieście
Pilot ma kontrole nad kierunkiem w wyznaczonych strefach, liczne strefy zakazu lotów, punkty kontrolne wyznaczają pułap i prędkość.
Area 3 - Centrum
Strefa 3 - Centrum
W ścisłych centrach miasta pilot ma bardzo ograniczone możliwości kierowania pojazdem może wybrać jedynie punkty docelowe lotu. Kierunek, prędkość i pułap są wyznaczane przez punkty kontrolne.
Elementy MSKRP:
- Punkty kontrolne - siła wykonawcza systemu, mobilne lub stacjonarne stanowiska czujników, radarów które łączą się z komputerami pokładowymi pojazdów, kategoryzują je i wyznaczają parametry zależnie od strefy i przywilejów pojazdu. Wizualnie punkty kontrolne przypominają stalowe meduzy o średnicy około 3 metrów naszpikowane czujnikami i antenami.
- Centra Analizy Danych - to budynki w których znajdują się komputery i SI sterujące system. Tu zbiera się informacje z punktów kontrolnych i kieruje ruchem całej metropoli. Centrów jest najczęściej kilka, po jednym na dystrykt lub dzielnicę. Każde miasto posiada swojego Mastera czyli Główne centrum.
- Oznakowania - Wiekszość oznaczeń tras wyświetlana jest w kokpitach konkretnych pojazdów przez system jednak w szczególnie wrazliwych miejscach użuwa się holo rpojketorów w celu wyświetlania ostrzeżeń i informacji dla pilotów.
- Lotostrady - Powietrzne ciągi komunikacyjne miedzy większymi aglomeracjami miejskimi i ośrodkami przemysłowymi, służace do poruszania się nimi w znacznych prędkościach również znajdują się pod kontrolą MSKRP. Punkty kontrolne programuja trase w komputerze pokładowym co pozwala pilotom na wzgledny odpoczynek na trasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:42, 28 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
I świat zyskał kolejny ważny element do funkcjonowania
Tylko czy :
System kontroli jest taki sam wszędzie i dla wszystkich (wszystkie frakcje mają kompatybilne ze sobą systemy komunikacje ), np: w unijnych miastach mogę latać ale w paktowskich już nie bo systemy kontroli ruchu funkcjonują w oparciu o inne protokoły komunikacyjne.
MSKRP jest lokalne, regionalne czy globalne ?
Czy w naszym świecie istnieje coś a'la prawo jazdy ?
Punkty kontrolne idealnym miejscem na zamach terrorystyczny. Usunięcie kilku wywoła nie lada chaos.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gary
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ziemia
|
Wysłany: Wto 14:29, 03 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Każdy pilot musi posiadać licencję odpowiedniej kategorii dla danego pojazdu. Osobną dla zwykłego FSV, osobną dla podniebnych transporterów i osobną dla np myśliwców, gdyż każdy pojazd wymaga nieco innych umiejętności w pilotowaniu go.
Odnośnie jednostek naziemnych sprawa ma się bardzo podobnie.
Naturalnie inaczej wygląda kwestia szkoleń i egzaminowania pilotów w rożnych mocarstwach. Biurokratyczne podejście Unii, kontraktowy charakter Korporacji, a w Pakcie można załatwić dużo za skrzynkę kolcokrzewówki.
Dokumenty są akceptowane międzynarodowo.
System ma charakter lokalno-regionalny. Punkty kontrolne odpowiadają przed centrum w swoim dystrykcie a te przed masterem jednak jeśli chodzi o ruch na lotostradach dochodzi do współpracy dwóch lub więcej masterów.
System jest Unijny jednak w 100% działa w Zenicie, został nawet ulepszony przez Inarii do tego stopnia że cały statek-arka jest objęty strefą centrum.
Co do Paktu to uznać możemy że system działa jako tako w strefie powietrznej większych stacji i konglomeratów przemysłowych.
Na Pograniczu jak wiadomo jest wolna amerykanka chyba że gdzieś na te tereny zapuszcza się jakaś Unijna lotostrada.
To prawda punkty kontrolne wydają się najsłabszym punktem systemu jeśli chodzi o hakerów i terrorystów, dlatego podlegają szczególnej opiece lokalnej policji. system dysponuje również sporą liczbą zapasowych "meduz" które mogą zastąpić bardzo szybko, uszkodzone lub zhackowane jednostki.
Istnieją oczywiście odpowiednie programy tzw. fasthacki - które pozwalają użytkownikowi na obchodzenie limitów nakładanych przez "meduzy". Jednak ich zbyt częste używanie może zwrócić uwagę cyber-policji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|