Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Peżetki i stany zdrowia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> System walki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Czw 18:53, 25 Kwi 2013    Temat postu: Peżetki i stany zdrowia

Czas podjąć sprawę dość istotną dla graczy mianowicie ile hapeków będą miały ich postacie. Oto kilka zestawień odnośnie wpływu wytrzymałości na maksymalną ilość Pż. Zakładamy, że podstawą jest 20 ptk.

(wzór - postać z wt1 , postać z wt2, postać z wt3, postać z wt4, postać z wt 5)

WT = dodatkowy 1 punkt

21, 22, 23 ,24 ,25 - zestawienie to minimalizuje wpływ wt na ilość pż jak widać rozstrzał jest jedynie 4-ro punktowy. osobiście uważam to za mało ciekawe rozwiązanie.

WT = dodatkowe 2 punkty

22, 24, 26, 28, 30 - zostawienie ciekawe, inwestowanie w wt pozwala odrobinę wydłużyć żywot postaci, różnica między słabiakiem a maksem wynosi 8 ptk - co będzie pozwalało przeżyć powiedzmy jedne strzał więcej.

WT = dodatkowe 3 punkty

23, 26, 29, 32, 35 - moim zdaniem najciekawsze rozwiązanie, rozwinięcie wytrzymałości pozwala przeżyć znacznie dłużej, różnica min-max 12 ptk.

WT = dodatkowe 4 punkty

24, 28, 32, 36, 40 - to już zdecydowanie zbyt przegięta opcja wedle mojej opinii. rozstrzał jest tak duży (16 ptk), że gracze będą bali się grać postaciami z niską wt.

Wyróżniamy 5 stanów zdrowia:
Zdrowy-->Lekko ranny-->Poważnie ranny -->Okaleczony -->Ledwie żywy

Modyfikatory to kolejno 0 --> -1 --> -2 --> -4 --> -6

Oto przykładowy rozkład peżetek dla wt dodającego trzy punkty.

23-->16-->12-->8-->4
26-->18-->12-->8-->4
29-->19-->12-->8-->4
32-->20-->12-->8-->4
35-->21-->12-->8-->4

Świadomie rozdzieliłem punkty tak aby stany okaleczony i ledwie żywy były sztywne a bonusy z posiadania więcej pż pozwalały dłużej utrzymać się z strefie niskich modyfikatorów.

Proszę o wypowiedź rady ekspertów, który z systemów preferowalibyście, mogę przygotować takie zestawienia dla każdej z wartości wt.

Co w przypadku innych bonusów np pochodzących z wszczepów czy pancerzy? no cóż moim zdanie powinny one rozszerzać stan zdrowia bez kar do testów czyli "zdrowy" jeśli jest inaczej np systemy podtrzymywania życia na ledwo żywym wtedy stosuje się reguły specjalne i po problemie.

Czekam na wasze wypowiedzi
Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:24, 25 Kwi 2013    Temat postu:

Chętnie bym się wypowiedział ale nie ogarniam RazzP Musze z wami pogadać o mechanice bo chyba mam braki Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 3:28, 26 Kwi 2013    Temat postu:

Wahałbym się między opcją drugą i trzecią. Jednak powinna być jakaś różnica między chuderlawym naukowcem a zaprawionym w bojach żołnierzem, może nie ma to za wiele wspólnego z rzeczywistością, ale zdecydowanie poprawia grywalność. Jednak skłaniam się ku opcji trzeciej, bo wydaje mi się że przy tym wyborze ciekawsza stanie się walka wręcz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Wto 14:48, 09 Lip 2013    Temat postu:

A więc kolejną wersją ilości peżetek jest aktualnie podstawa 10 plus ilość ptk wytrzymałości za każdy poziom. I w ten sposób mamy

WT 1 = 11 pż
WT 2 = 13 pż
WT 3 = 16 pż
WT 4 = 20 pż
WT 5 = 25 pż

Czas zrobić podejście do stanów zdrowia:

Zdrowy --> Ranny -- > Ciężko ranny --> Umierający

WT 1 = 11 --> 8 --> 4 --> 0
WT 2 = 13 --> 9 --> 4 --> 0
WT 3 = 16 --> 10 --> 4 --> 0
WT 4 = 20 --> 12 --> 4 --> 0
WT 5 = 25 --> 15 --> 4 --> 0

Należy zauważyć że posiadanie dużej ilości pż jest korzystne także dla tego że później wchodzi się na stany zdrowia dające minusy.

Pytania: czy minusy wynikające ze stanów zdrowia powinny odejmować oczka na kości? czy zwiększać trudność zdania testu? (osobiście jestem za drugim rozwiązaniem)

czy wprowadzamy jeszcze jakieś ujemne stany zdrowia w stylu zmasakrowany lub okaleczony?

Czy podoba wam się taki podział na stany zdrowia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> System walki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin