Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tarcze i pancerze w walce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> System walki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Czw 15:43, 25 Lip 2013    Temat postu: Tarcze i pancerze w walce

Skoro już mamy czym do siebie strzelać to czas pomyśleć o jakiejś sensownej obronie. Aktualnie z kelskim opracowaliśmy następujące rzeczy.

Pancerze

Pancerz będzie posiadał pewną wartość. Nazwijmy to wstępnie siłą pancerza.

Pancerze zawsze zmniejszają obrażenia o swoją siłą.
Pancerz o sile 3 zredukuje 10 obrażeń do 7.
Pancerz o sile 2 zredukuje 5 obrażeń do 3
Pancerz o sile 10 to chyba tylko na czołgach Razz
Pancerz o sile 5 zredukuje 4 obrażenia do zera.

Proste łatwe i przyjemne.

Jest również koncepcja pancerzy absorbujących. Oznacza to, że pancerz pochłonie obrażenia tylko i wyłącznie jeśli nie przebiją one jego siły.

Pancerz absorbujący o sile 4 ochroni cie przed 3 obrażeniami całkowicie.
Ale ten sam pancerz nie uchroni cie przed 5 obrażeniami. Wtedy cała piąteczka że tak powiem leci na klatę.

Tarcze

Mówimy tu oczywiście o bąblach energetycznych i polach siłowych a nie o kawałku stali trzymanym w ręku.

Tarcze klasyfikujemy w następujący sposób.

Krok 1- jaka jest klasa tarczy? określa jej moc tak jak siła określa pancerz.

Krok 2 - Rodzaj tarczy. Wyróżniamy następujące rodzaje:

Uniwersalne:
a. tarcze zmniejszające obrażenia ( tak jak pancerz pochłania ilość obr. zgodnie ze swoją klasą)
b. tarcze absorbujące ( też tak jak pancerze absorbujące)

Specjalistyczne:
a. tarcze magnetyczne -utrudniające trefienie z broni balistycznej zgodnie ze swoją klasą
b. pryzmatyczne - działają absorbując obrażenia laserowe zgodnie ze swoją klasą
c. dejonizujące - jak wyżej tylko że chroni przed plazmą

Krok 3 - zarządzenie energią - Tu podajemy ile strzałów przyjmie tarcza zanim zacznie pobierać energie z baterii osobistej ( popularne wartości to od 0 do 3), a także ile punktów energii zużyje jeśli już się podłączy do PEB'a. ( podejrzewam wartości od 1 do nawet 4 przy jakiś super tarczach.)

Kilka uwag na koniec:

1.Pancerze zużywają się. Fabularnie po konkretnej rozwałce siła pancerza może ulec zmniejszeniu do momentu jego naprawy lub ulepszenia.
2. Ciężkie pancerze o dużej sile wymagają od postaci niezłej krzepy ( Cecha siła)
3. Pancerz standardowo nie pobiera energii z Peba, chyba że jest wspomagany, bądź ma wbudowane gadżety.
4. Generatory tarcz nie wymagają siły to najczęściej małe urządzenia. Wyjątkami są tarcze mocno specjalistyczne lub o zastosowaniu stricte militarnym. Np tarcze do pojazdów i FLV.
5. Tarcze uniwersalne zawsze mają mniejsza klasę niż specjalistyczne, są też oczywiście droższe.
6. Tarcze są wrażliwe na ataki EMP oraz brak zasilania. Ciężko jest zhackować tarcze osobiste.
7. Przy takim zbalansowaniu broni, pancerzy oraz tarcz testy dowiodły że walki będą dynamiczne, ciekawe, różnorodne, a nadal jeden dobry strzał może zabić.

ahoj gwiezdni piraci do abordażu zatem....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gary dnia Pią 11:42, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:12, 25 Lip 2013    Temat postu:

Jestem ciekaw jak to się sprawdzi na sesji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:49, 27 Lip 2013    Temat postu:

Kawał pracy Smile

O pancerzach to jak się spotkamy wymienimy kilka zdań Smile i ogólnie o systemie obrony :>

ahoj gwiezdni piraci do abordażu zatem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:41, 29 Sie 2013    Temat postu:

Siemka Smile A oto i propozycje i rozwiązania do rozważenia po 5 sesjach. Na 6-tej bardzo ciekawie się zapowiadającej sesji myślę, że damy popalić tarczą bo to jest dobry moment.
W związku z tym kilka sugestii i pomysłów odnosząc się po postów powyżej.

Pancerze i Zbroje

Pancerz - Specjalny ubiór mający chronić głównie przed pociskami wystrzelonymi z broni Gaussa oraz przed ciosami ostrzy. Ich zadaniem jest zmniejszenie otrzymywanych obrażeń.

Zbroja – Zbroja jest to wspomagany aktywny pancerz. Zbroja różni się od pancerza tym iż musi być on zasilany. Specjalny ubiór mający chronić głównie przed pociskami wystrzelonymi z broni Gaussa oraz przed ciosami ostrzy. Ich zadaniem jest zmniejszenie otrzymywanych obrażeń.

PANCERZ
Wytrzymałość pancerza (WP) jakie jest zdolny nosić człowiek zależna jest od cechy siły i tak oto propozycja:
Opcja 1 Wzór: max WP= Siła+1
Opcja 2 Wzór: max WP= Siła+2

OPCJA 1 (+1)---- OPCJA 2 (+2)
Siła 1 WP 2 ---- WP 3
Siła 2 WP 3 ---- WP 4
Siła 3 WP 4 ---- WP 5
Siła 4 WP 5 ---- WP 6
Siła 5 WP 6 ---- WP 7


Pancerz o wytrzymałości 7 to max jaki może nosić człowiek bez wspomagaczy. 7 to jest dużo. Przed SuperGS’em jesteś chroniony całkowicie. Poważniejsze rany jesteś w stanie dostać dopiero od dość udanej serii z AGR’a np. Gałacha. Noszenie cięższych pancerzy niż 7 przez człowieka (bądź już cyborga) jest możliwe jedynie dzięki wszczepom podnoszącym wartość siły do wartości nadnaturalnych.

Próba noszenia pancerza o wytrzymałości większej niż maksymalna dla danej wartości siły powoduje otrzymanie minusów do testów związanych z wykonywaniem wszelakich czynności ruchowych. I tak oto za każdy punkt pancerza ponad maksymalną wartość dostajesz x(-2) do testu, niezależnie od jego stopnia trudności.
Przekroczenie o:
1 daje -2 do testu
2 daje -4 do testu
3 daje -6 do testu
….
Przykład:
Siła 1 -> SP 4 przekroczyłeś maksymalną wartość o 2 w związku z tym dostajesz (-4) do testów ruchowych.
Siła 3 -> SP5 przekroczyłeś maksymalną wartość o 1 w związku z tym dostajesz (-2) do testów ruchowych.

Można oczywiście dać do testów po prostu -1 co sprawia, że w niektórych przypadkach może się stawać opłacalnym założenie cięższego pancerza. Osobiście jednak jestem za rozwiązaniem x(-2). Jak ktoś ma małą siłę to coś innego ma rozwinięte lepiej. Coś za coś, więc niech kombinuje, ma choćby możliwość noszenia tarcz lub założenie zbroi.

ZBROJA
Wspomagany aktywny pancerz, którego zadaniem jest ochrona zdrowia i życia. Zbroje może nosić każdy niezależnie od jego siły. Nawet jak ktoś ma siłę 1 to może nosić całkiem ciężką zbroje. Dzieje się to za pomocą zaawansowanego technologicznie aktywnego układu wspomagającego, który ma za zadanie odciążyć osobę od jego noszenia. Zbroje ze względu na zaawansowane mechanizmy i elektronikę jest zdecydowanie cięższy niż pancerz tej samej klasy, dodatkowo potrzebuje zasilania. Bez zasilania zbroja jest bezużyteczna.

Wytrzymałość Zbroi
Tutaj się zastanawiałem troszkę, ponieważ nie chciałbym chyba robić ze zbroi jakiegoś niewiadomo czego. Myślałem o tym żeby miała taką samą wytrzymałość jak pancerz w odpowiadających sobie Wytrzymałości ale może je nosić każdy. Nie chodzi mi tu o robota do którego wchodzę i nim steruję od środka. Cięższa zbroja = bardziej wytrzymała = zużywa więcej energii. Zużycie energii może być np. godzinowe. Punkty PE schodzą np.: co 12 lub 24 godziny.
Zbroja 4 WT to 2PE lub 1PE
Zbroja 5 WT to 3PE lub 2PE
Zbroja 6 WT to 4PE lub 3PE
Zbroja 7 WT to 5PE lub 4PE
………………….
Wiem, że może to budzić pewne wątpliwości.

Na tym pancerze i zbroje bym już zostawił, nie robiłbym pancerzy absorbujących choć chyba jednak lepsza nazwa to powstrzymujące a absorbujące to takie zwykłe. Raczej nie maja sensu inaczej niż w tarczach.

Zmieniłbym jednak chyba nomenklaturę i było by tak:
Pancerz/Tarcza absorbująca - powoduje zmniejszenie otrzymanych obrażeń.
Tarcza Powstrzymująca - powoduje powstrzymanie otrzymywania obrażeń do momentu przekroczenia wytrzymałości tarczy. Pancerze powstrzymujące nie istnieją , nie mają chyba sensu.

Tarcze
Co do tarcz to może taki pomysł:

Kinetyczne :
a) tarcze absorbujące - zmniejszające obrażenia według swojej wytrzymałości.
b) tarcze powstrzymujące (szturmowe) - czyli do pewnej wartości powstrzymują otrzymywanie obrażeń, natomiast po przekroczeniu jej wytrzymałości wszystkie obrażenia wchodzą.
c) tarcza powstrzymująco-absorbująca – Najpierw działa powstrzymująca ( wedle swojej wytrzymałości ) a dopiero jak pociski się przez nią przebiją to tarcza absorbująca zmniejsza obrażenia zgodnie ze swoją wytrzymałością, która jest mniejsza bądź równa wytrzymałości tarczy powstrzymującej. Pierwszy ogień zawsze bierze tarcza powstrzymująca.

WYTRZYMAŁOŚC TARCZ:
- Tarcza Absorbująca:
Ludzie mogą maksymalnie ze względu na konstrukcję i technologię nosić tarcze absorbujące np: max do 6 lub 7. Do 4 punktów absorbowanych jest to pas, natomiast od 5 do 7 są to już dwa krzyżujące się pasy zakładane na klatkę piersiową. Wyższa technologia tarcz dla ochrony człowieka jest już nie praktyczna.

Zasilanie tarcz :
Zasilanie powinno być zależne od klasy:
Klasa 0 – ma wbudowane zasilanie. Działa przez 3 uderzenia.
Klasa 1 – ma wbudowane zasilanie. Działa przez 2 uderzenia.
Klasa 1 – ma wbudowane zasilanie. Działa przez 1 uderzenia.
Klasa 4 – nie posiada wewnętrznej baterii. Do działania pobiera energie tylko z Peba.

Pobieranie z Peba:
Tarcza absorbująca:
Jeżeli absorbuje 1-2 obrażenia to 1PE
Jeżeli absorbuje 3-4 obrażenia to 2PE
Jeżeli absorbuje 5-6 obrażeń to 3PE
Jeżeli absorbuje 7-8 obrażeń to 4PE
Jeżeli absorbuje 9-10 obrażeń to 5PE
….
Tarcza powstrzymująca(szturmowa) - (minimalnie od 4 punktów wytrzymałości):
Jeżeli ma WT4-5 – 2PE
Jeżeli ma WT6-7 – 3PE
Jeżeli ma WT8-9– 4PE
Jeżeli ma WT10– 5PE



wnioski i pytania:
1. Pancerze są tylko absorbujące, nie tworzył bym chyba pancerzy powstrzymujących( szturmowych) bo to raczej ciężkie, niepraktyczne i bez sensu.
2. Tarcze mogą być i absorbujące i powstrzymujące? czy może tylko powstrzymujące? A za absorbowanie obrażeń odpowiada pancerz, jeżeli pociski przebija się przez tarcze powstrzymującą.
3. Co z tarczą powstrzymująco-absorbującą? Powoduje to, że najpierw hity wlatują w nią a jak pęknie to dopiero hamują na absorbującej.
4. Co z łączeniem Pancerza z tarczą absorbującą.:
Punkty się sumują. Czyli jak mam pancerz wt3 i tarczę absorbującą wt4 to mam razem ochronę wt7. W takiej konfiguracji łatwo jest sobie zapewnić ochronę. Jednakże dzieje się to kosztem PE + tarcze są dość podatne na ataki EMP. Także Daje ochronę ale łatwo można ja stracić.
5. Jak widzicie Zasadność zbroi.
6. Różnica pomiędzy zbroją a tarczą absorbująca jest taka, że zbroja dodatkowo chroni przed atakami ostrzami, przed przeciętnymi upadkami, odłamkami lecącymi w nasza stronę po wybuchu itp....

Następujące tarcze:
- magnetyczne -utrudniające trafienie z broni balistycznej
- przeciwlaserowe lub antylaserowe - działają absorbując/powstrzymująć obrażenia laserowe
- dejonizujące - działają absorbując/powstrzymująć obrażenia plazmowe

Myślę, że mogły bo działać tak samo jak kinetyczne tylko inne WT i pobieranie PE.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciek dnia Czw 23:09, 29 Sie 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:47, 29 Sie 2013    Temat postu:

Kawał roboty Maćku. A teraz do rzeczy, po mojemu pancerze powinny być tylko absorbujące (zmniejszać obrażenia). Tarcze powinny być tylko powstrzymujące (blokować obrażenia). Dzięki takiemu rozwiązaniu nie będziemy żadnego problemu z nazewnictwem. Co więcej, funkcję tarczy i pancerza nie powinny się dublować (gdyby pancerz mógł zaabsorbować 7 obrażeń, a tarcza kolejnych 4, to moim zdaniem walki straciły by swoją dynamikę, a przez to i urok).

Uważam też, że pancerze powinny absorbować maksymalnie 5 obrażeń, dziwne żeby ktoś mógł totalnie zlewać na ostrzał oddziału policji uzbrojonej w broń krótką, z szóstką na kości powinien liczyć się nawet największy twardziel. Pancerze powiązałbym z siłą tak jak sugerujesz w następujący sposób.
Siła 1 WP 2 ---- WP 1
Siła 2 WP 3 ---- WP 2
Siła 3 WP 4 ---- WP 3
Siła 4 WP 5 ---- WP 4
Siła 5 WP 6 ---- WP 5
Prawda, że proste i nie ma się za bardzo nad czym głowić.
Minusy do testów bym zostawił, jednak z zastrzeżeniem że nie ma większej siły pancerza niż 5 (kto miałby je nosić).

Co do zbroi, brak wymaganej siły, jestem za. Maksymalną ilość którą zbroja może zaabsorbować, zostawiłbym na 7. W końcu to szczytowe osiągnięcie techniki. Rozliczanie PEBa raz na 12/24 godzin upraszcza mechanikę, jestem za. Gdyby zbroja miała jakieś super funkcję można, wtedy można by odpisywać baterię na bieżąco (w sensie, za użycie wbudowanego lasera czy silników odrzutowych).

Jak już pisałem, tarcze tylko blokujące, ponadto nie robiłbym też tarcz uniwersalnych (do wszystkiego), jedynie tarcze przeciwdziałające konkretnemu rodzajowi broni. W sprawie tarcz mam jeszcze jeden pomysł, który stawia wszystko co napisaliśmy wcześniej na głowie. Co gdyby tarcze zamiast blokować obrażenia, podnosiły stopień trudności na trafienie w cel osłonięty tarczą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 2:03, 30 Sie 2013    Temat postu:

Heyo dzięki za ustosunkowanie się do propozycji Smile

Cieszy mnie, że zgadzamy się co do pomysłu zaistnienia Zbroi oraz jej charakteru. Very Happy

Co do WT pancerza ;] to jednak dałbym jakiś plus Smile
Napisałem, że 7 to dużo i dalej to podtrzymuje, jednakże taki pancerz może nosić ktoś kto ma 5 siły czyli najsilniejszą naturalną siłę jaka może mieć człowiek. Nawiązując do policji to raczej będą chodzić z SuperGS’ami czyli mogą zadawać 7 obrażeń. Do tego mogę stanąć przed nimi w zbroi wt 7 i też teoretycznie nic nie będą mogli mi zrobić Razz Takie sytuacje są do odegrania fabularnego i łaski MG, jak dostane któryś z kolei taki strzał to mój pancerz/zbroja np.: zacznie się rozpadać lub zmniejszać jego wytrzymałość Razz Nie możemy uzależniać raczej, aby najsilniejszy atak z najsłabszej broni musiał wchodzić. Po prostu na taki pancerz ta broń jest za słaba i tyle Smile Zadałeś również pytanie kto maiłby je nosić ;> myślę, że jak ktoś jest koksem czyli 4-5 siły to co nieco powinien mieć możliwość na siebie wrzucić czyli pancerz zamiast np. zbroi, która zabierałaby mu PE Smile Bycie koksem ma swoje zalety Smile

Myślę, że pancerze powinny mieć na pewno 6 jak nie właśnie 7. Oraz jak podobnie stwierdziłeś tylko absorbujące.

Cieszę się również, że zgadzamy się co do minusów za noszenie za ciężkich pancerzy Smile

Teraz porozmawiajmy o tarczach ;>
Tarcze powinny być tylko powstrzymujące (szturmowe) a absorbujących brak. Ma to swoje plusy i minusy. Jeżeli byłyby i takie i takie to może się zdarzyć, że mam zbroje wt7 + tarcze absorbującą 7 + tarczę szturmową 10 + tarcze magnetyczną i jestem nie do rozjebania praktycznie od pocisków Gaussa. Wchodzą we mnie hity powyżej 14!! Czyli serię z AGM’a (Pol. RKM). Jednakże tak miałbym jedynie do momentu możliwości zasilania tarczy. Tarcza absorbująca wt7 to 4PE na każdy hit a tarcza szturmowa wt 10 to 5PE na hit. To znaczy, że bardzo szybko i dużo zużywam energii. Takie tarcze są krótko dystansowe ale pomocne w ekstremalnych przypadkach. Myślę że można by się nad tym jeszcze zastanowić Wink Nie mówię, że jestem w 100% za tym rozwiązaniem ale biorę to jeszcze pod uwagę jeżeli udałoby się to dobrze zbalansować.
Aby istniały tylko tarcze powstrzymujące (szturmowe) jak pisałem we wcześniejszym poście biorę to też na poważnie pod uwagę.

Tarcze uniwersalne na wszystko to też jestem przeciw. Choć przeszło mi przez myśl, że zbroje takie mogłyby być ;> Np.: WT przed gausem 5, wt przed laserem 3, wt przed plazmą 1. Zawsze o dwa mniej. Jak nosisz już cos na klacie to zawsze troszkę osłoni od różnych rzeczy. Myślę, że jest to do przedyskutowania :].

Nawiązując do pomysłu ze zwiększaniem stopnia trudności to taki jest pomysł na tarcze magnetyczne dla broni Gaussa. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:11, 31 Sie 2013    Temat postu:

Po mojemu albo tarcza powstrzymuje obrażenia, albo zwiększa poziom trudności testu. Wybrałbym tylko jedną z tych opcji i zastosował ją dla wszystkich tarczy. Rozwiązania pośrednie, typu część tarczy powstrzymuje obrażenia, a część utrudnia trafienie wprowadzają niepotrzebny chaos, a mechanika powinna być prosta i przejrzysta.

Pancerze o sile 7 to moim zdaniem za dużo, siłę 7/8 dawałbym tarczą żeby też zbytnio ich nie przegiąć (przecież musi istnieć realna szansa na to że tarcza przepuści obrażenia). Aby noszenie tarcz miało jakikolwiek sens, zapewniana przez nie ochronna musi być wyższa niż w przypadku pancerzy. Przy pancerzach o sile 7, siła tarcz musiałaby wynosić przynajmniej 10, a to już trochę dużo.

Zbroją zostawiłbym siłę 7, żeby podkreślić że to jest super technologia. Można też stwierdzić, że jeżeli ktoś używa zbroi, to nie może nosić tarczy, bo oba urządzenia zakłócają swoje działanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> System walki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin