Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika v 1.2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Testy umiejętności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:29, 23 Sie 2013    Temat postu: Mechanika v 1.2

MECHANIKA PODSTAWKA

WITAJCIE TOWARZYSZE Smile

Dziś zostały wprowadzone pewne zmiany w mechanice, które chciałbym tu zamieścić Smile

Otóż do mechaniki dziś zostały wprowadzone małe zmiany :
1. Podstawka
2. Krytyki
3. Dodatkowa umka.
4. Rezygnacja ze specjalności

1. Podstawka w umiejętnościach:

poziom umki/kość/podstawka
0 -> k4 +0
1 -> k6 +0
2 -> k6 +1
3 -> k8 +1
4 -> k8 +2
5 -> k10 +2

2. Krytyki
Rzuty krytyczne miały by działać w następujący sposób:
+/- 3 wymaganego testu rzutu.
Choć mam tu pewne wątpliwości lub nie do końca rozumiem Razz

3. Dodatkowa umka
W cesze Siła doszła umka o nazwie Krzepa

4. Rezygnacja ze specjalności
Czyli rezygnujemy ze specjalności XD

Powstają również pewne pytania :
1. Inicjatywa
2. Testowanie cech


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:53, 23 Sie 2013    Temat postu:

Jak można było się tego nie spodziewać sam sobie odpisze Very Happy hehe

Pierwsze pytanie do Krytyków ;>

Naszły mnie nocne rozkminy Smile albo mam zmęczoną czachę albo coś tu nie gra Smile

Przykładowo test trudności 8. Czyli jeżeli brać +/-3 to mam krytyk negatywny jak wyrzucę 5 a krytyk pozytywny jak wyrzucę 11 ;> TAK ??

Problem w tym, że jak mam rozwinięcie w umce na 3 i mogę rzucać k8 to mam 8+1 czyli 9 maks. Nie jestem w stanie oddać krytyka nie osiągnę 11 Razz A krytyka pechowego już od 5 Sad to przesada.

Można inaczej, choć to może budzić pewne kontrowersje i zostało to już chyba wspomniane na sesji. To może jednak maksy i jedynki na kościach będą za to odpowiadać ;/ To rozwiązanie tez nie jest zbyt dobre. Co w przypadku gdy test trudności 6 a ja mam tylko k4. Teoretycznie test jest dla mnie nie do zdania. Jeżeli wziąć pod uwagę to że 4 na k4 to krytyk to i tak mogę spróbować rzucić i może akurat test nie do zdania będę zdolny przełamać krytykiem ;/ A na k4 jest to nawet prawdopodobne ;/. Może w ogóle zrezygnować z krytyków, choć jest to jeden z elementów gry dający dość dużo radości i wprowadza element zaskoczenia Razz Ciężki temat z tymi krytykami…. .


Co do Testowania cech to kilka propozycji:

1. Do testowania cech wykorzystywać tylko k6 a wartość cechy dodawać do wyniku.
2. Do testowania cech wykorzystywać tylko k6 a modyfikator wynikający z wartości cechy dodawać do wyniku. Czyli jak w umkach 1=+0, 2=+1, 3=+1, 4=+2, 5=+2.
3. Do testowania cech wykorzystywać odpowiadające podobnie jak w przypadku umiejętności wysokość kości. Czyli dla wartości cechy 1,2 ->k6, 3,4 ->k8 , 5->k10. Dodatkowo dodawać do tego wartości cechy.
4. Do testowania cech wykorzystywać odpowiadające podobnie jak w przypadku umiejętności wysokość kości. Czyli dla wartości cechy 1,2 ->k6, 3,4 ->k8 , 5->k10. Dodatkowo modyfikator wynikający z wartości cechy dodawać do wyniku.
5. Wersja Hardcore – wartość cechy traktować jako cechę i umiejętność.
Czyli:
wartość cechy/kości
1 -> k6
2 -> k6+1
3 ->2xk8+1
4 ->2xk8+2
5 ->3xk10+2


Co do inicjatywy

propozycje następujące:
1. Testować tylko percepcję.
2. Testować percepcję w połączeniu ze sprawnością
3. Ustalić inicjatywę na sztywno już na początku pierwszej sesji. Ilość oczek percepcji odpowiada ilości k6 do rzucenia. Otrzymany wynik jest naszą inicjatywą na najbliższy czas dopóki nie podniesiemy percepcji na wyższy poziom i będziemy mogli dorzucić kolejną k6.
4. Punkt 3 w połączeniu ze sprawnością. Do wyniku dodajemy wartość sprawności lub kolejne k6-stki.
5. Inicjatywa ustalona na sztywno. Wartość percepcji+sprawności+k6
6. inne rozwiązanie

Ja jestem raczej za tym, aby w jakiś sposób połączyć jednak percepcję ze sprawnością w obliczaniu inicjatywy. Ponieważ czasem o inicjatywie decyduje szybkość a innym razem zmysły.

Czekam na dyskusję Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciek dnia Pią 1:53, 23 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 2:01, 28 Sie 2013    Temat postu:

AKTUALIZACJA
27.08.2013 -> Piąta sesja

1. Krytyki
2. Dodatkowa umka
3. Inicjatywa
4. Testowanie cech

A więc:
1. Od dwóch sesji Krytyki są w fazie testów. Co mogę powiedzieć więcej… Jak dotąd oprócz moich wątpliwości co do takiego sposobu realizacji krytycznego sukcesu/pecha, nie ma na razie żadnych poprawek.

2. Po pięciu sesjach do gry zostały wprowadzone następujące umki:
Siła -> krzepa
Charyzma -> Oswajanie

3. Testy inicjatywy przedstawiają się następująco:
Dwa sposoby w fazie testów:
b) Percepcja+Sprawność+k4 – ustalana na początku każdej sesji
a) Percepcja+Sprawność+k6 – ustalana na początku każdej sesji

4. Całkowita rezygnacja z testowania Cech.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:20, 29 Sie 2013    Temat postu:

Co do krytycznego pecha czy sukcesu sprawy mają się tak, że na razie widzieliśmy jak działa to rozwiązanie jedynie podczas walki ( moim zdaniem sprawdza się dobrze). Nie wiemy jeszcze jak krytyczny pech czy sukces powinny zadziałać przy testach wypatrywanie, perswazji, nauki, kondycji etc. Oczywiście pewnie każdy ma jakieś pomysły i domysły, ale prawda jest taka, że nie analizowaliśmy takich sytuacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Testy umiejętności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin