Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Punkty Mocy i Punkt Silnej Woli

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Testy umiejętności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leon




Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:02, 10 Sty 2013    Temat postu: Punkty Mocy i Punkt Silnej Woli

Małe co nieco w kwestii mechaniki.

Punkty Mocy – Bonus który będzie przysługuje graczowi, w przypadku gdy przy rzucie kością osiągnie najwyższą możliwą liczbę oczek. Cały patent polega na tym, że jest to bonus, z którego będzie mógł skorzystać dopiero przy następny rzucie (pod warunkiem, że akcja przy której na kości wypadła np. 20, była akcją udaną). W tym wypadku do następnego rzutu kostką będzie mógł dodać np. trójkę. Punków mocy nie można chomikować, można użyć ich jedynie przy następnym rzucie.
Chodzi o to żeby pokazać, że dana postać po spektakularnej akcji (sukces z maksymalną liczbą oczek), jest na fali i przez krótki okres czas wszelkie czynności wychodzą jej dużo lepiej niż zazwyczaj.

Punkty Silnej Woli – Czyli modyfikator do testów charakteru (czy innej cechy pełniącej tą funkcję). Punkty Silnej Woli można zdobywać lub tracić (modyfikator może być ujemny lub dodatni). Proponowałbym, aby ilość Punktów Silnej Woli nie zmieniał się z czasem, lub była jedynie nieznacznie zależna od jego upływu. Punkty Silnej Woli zyskuje się jedynie za uzyskiwanie spektakularnych sukcesów istotnych fabularnie, a nie ze względu na mechanikę. Dla przykładu, będzie to odparcie hordy polimorfów, czy udana misja ratunkowa udzielona rozbitkom, którzy utknęli głęboko na niedostępnych bagnach. Coś takiego na pewno na stałe zostanie w pamięci bohaterów i sprawi że będą oni mieli lepsze zdanie o sobie i o swojej mocy sprawczej. Podobnie jest z ich utratą. Jeżeli wspomniana wcześniej walka z polimorfami będzie masakrą, podczas której schowaliśmy się w rowie, czy misja ratunkowa skończy się fiaskiem i jej jedynym rezultatem jest dopisanie kolejnych kilku osób do listy zmarłych wtedy nasz charakter słabnie i tracimy pewność siebie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leon dnia Czw 0:03, 10 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Czw 21:54, 10 Sty 2013    Temat postu:

Propozycja ciekawa. Bonusy dla graczy zawsze są mile widziane. Do sprawdzenia w rozgrywce. Wkrótce trzeba będzie odpalić jakieś testy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kelmut
Administrator



Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:19, 13 Sty 2013    Temat postu:

Oba pomysły ciekawe, do przetestowania w mechanice.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Testy umiejętności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin