Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna www.rpgexodus.fora.pl
Forum wymiany myśli twórców gry RPG Exodus.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika Podstawka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Testy umiejętności
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:02, 22 Sie 2013    Temat postu: Mechanika Podstawka

Witam drogich kolegów. W związku z wczorajszą drugą próbna sesją wpadłem w krótka zadumę i w mojej głowie zaczęły pojawiać się liczby. Musimy zacząć dodawać ;> Chodzi mi o tzw. podstawkę do rzutów  Wpadłem na taki oto pomysł otóż:

Związku z tym iż padały wczoraj słowa, że nasza mechanika jest dość losowa to w takim razie trzeba coś wymyślić. I tak oto mam pomysł.

Mamy punkty cech oraz punkty umiejętności jedne odpowiadają za ilość kości natomiast drugie za jej wysokość. Także chciałbym zaproponować jeszcze jedną rzecz zwaną podstawką. I tak oto pomyślałem jak mogłaby działać:

Teraz mamy tak, że gracz A ma siły 1 a gracz B ma siły 3 to znaczy że jeden powinien być słaby a drugi w miarę silny. Co z tego wynika? to że jak jeden i drugi chcieliby przenieść beczkę piwa
( poziom trudności tego zadania to 3 ) to gracz A rzuca K6 a gracz B rzuca 2xk6 i patrzą co wyszło. W ten sposób może się okazać że np.: po 5 próbach żaden z nich nie jest wstanie tego zrobić ;/ ponieważ nikomu nie wypadło chociaż 3 … . Gracz A, ok może mieć taki problem ale Gracz B jak dla mnie takiego problemu mieć nie powinien… . W związku z tym pomyślałem sobie, iż wartość od jakiej powinni zaczynać to wartość ich cechy. To znaczy, że gracz a musiałby wyrzucić minimum 2 na k6 ( 1 Siły + k6 aby zdać test ) natomiast Gracz B w ogóle nie musi rzucać bo jest silniejszy i jego 3 siły pozwalają mu na zdanie tego testu z automatu 

Inny przykład

Gracz A i Gracz B chcieliby przenieść Pianino ( poziom trudności 8 ). Aby móc to zrobić trzeba już zaangażować jakąś umkę?,– Kondycję?? ;/ i to jeszcze przynajmniej na poziomie 3, aby móc rzucić k8.
Załóżmy, że Gracz A i Gracz B mają kondycję na 3, wynika z tego, obaj są zdolni zdać ten test. I jeden i drugi mają szansę wyrzucić 8 na k8. Jak dla mnie Gracz A z siłą 1 nie powinien być zdolny zdać tego testu a Gracz B powinien mieć większe szanse, w końcu ma siłę 3! I tak oto jakby miał podstawkę 3 to musiałby wyrzucić już tylko 5 na jednej lub drugiej kości a nie 8 tak jak gracz A.

Co więcej do takich rzutów nie powinno się brać kondycji tylko po prostu siłę a to uniemożliwia nam zwiększanie poziomu trudności powyżej 6. Co z tego, że będę miał siły 5 jak i tak mogę najwyżej wyrzucić tylko 6. Za to będę miał 3 kości Very Happy ktoś z siłą 1 zawsze ma szansę zrobić to co ja z siłą 5. Jeżeli użylibyśmy podstawki to na zrobienie czegoś o trudności 6 ja wcale nie muszę rzucać bo mam 5 siły i każdy wynik na k6 da mi minimum 1. Natomiast gracz z siłą 1 musi wyrzucić przynajmniej 5 . Jak poziom trudności byłby 8 to gracz z 1S nie jest zdolny tego zrobić a ja tak. Mam w końcu 5 SIŁY. Razz

Podobnie można zrobić z umkami. Dzięki temu posiadanie wartości 2 w umiejętnościach daje nam jednak coś. Dotyczy to wszystkich umek. Np: broń balistyczna na 1 i broń balistyczna na 3, różnica niby jest ale powinna się bardziej przekładać na grę. Chcę ustrzelić lecącego ptaka to ktoś z b.b. 3 powinien to zrobić bez strzelania ( chyba, że sytuacja wymaga Żutu).

Co o tym myślicie ;>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gary




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ziemia

PostWysłany: Czw 13:38, 22 Sie 2013    Temat postu:

Propozycja jest bardzo ciekawa i widać że gruntownie przemyślana. Dodatkowo wprowadza możliwość automatycznego sukcesu. I na tym chciałbym się dłużej pochylić.

Automatyczne sukcesy są spoko bo upłynniają rozgrywkę jednak jestem ich zagorzałym tępicielem bo według mojej opinii zabierają one z gry to co jest w niej najciekawsze czyli element losowy.

Rozumiem że gracze posiadający cechę na wysokim poziomie chcą aby pewne proste rzeczy nie stwarzały im problemu i tak jest nawet zachowując stary system- wystarczy aby mg odpowiednio dopasował poziom trudności.

Musisz mi także maćku przybliżyć jak miała by sie sprawa z umiejętnościami bo nie do końca rozumiem w rzucie na trafienie ( Zreczność + Broń balistyczna) co było by podstawą? Cecha czy umka?

Kolejne pytanie czy stosowanie wartości podstawowych nie spowoduje nagle że przeciętne czynności ( u nas poziom trudności 3/ 4) nie staną się z automatu wykonywalne przez początkujące postacie?

Przeanalizowałem przykład z beczką piwa :

naszym podstawowym błędem jest brak umki odpowiadającej za siłowe sprawy coś jak krzepa. Stąd bierze się problem że rzucamy k6. a powinniśmy wg zasad k4 Razz

Postać A siła 1 - 1k6
Postać B siła 3 - 2k6

Trudność 3

Testy - pięć rzutów
Postać A - 5, 2, 2, 3, 4 - jak widać postać dała rade już za pierwszym razem a nawet jak nie to za trzecim

postać B - 1 i 5 ,2 i 4, 6 i 3 ,6 i 4, 2 i 4 - jak widać zdała za każdym razem, więc argument nr 1 wydaje się być nie zasadny.



Podsumowując : dawanie podstawy wydaje się być ciekawym pomysłem jednak trzeba go rozwiązać na tyle sprytnie aby nie stwarzał sytuacji nadmiernie ułatwiając całość rozgrywki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek




Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:45, 22 Sie 2013    Temat postu:

Przyjąłem Smile

"Automatyczne sukcesy są spoko bo upłynniają rozgrywkę jednak jestem ich zagorzałym tępicielem bo według mojej opinii zabierają one z gry to co jest w niej najciekawsze czyli element losowy. "

Ja nie jestem aż tak radykalny Razz Element losowy tak ale nie fanatyczny Razz
Taki przykład - Arcymag nie jest wstanie wyczarować ognia na swoim palcu, gdy nic mu nie przeszkadza i ma to służyć tylko do oświetlenia stolika aby mógł zapalić świece. I nie ma w tym żadnego planu mistrza gry, nic miało się nie wydarzyć tylko wiatr zdmuchnął mu świeczkę :> Okazuje się że tak potężny mag rzucający deszcz meteorytów z nieba musi trzy razy próbować aby zapalić palec XD A jest wypoczęty i ma pełną manę. Może się koncentrować nawet dwa dni a jego szansa na zapalenie świecy się nie zmieni.

Nie chodzi mi oto, aby wszystkie proste czary wchodziły z automatu, chodzi mi oto aby z czasem i w miarę zdobywania doświadczenia takie rzeczy były zwyczajnie proste i z 10 rzutów mógł nie wejść 1 lub max 2 a nie 50/50 ;(



„Rozumiem że gracze posiadający cechę na wysokim poziomie chcą aby pewne proste rzeczy nie stwarzały im problemu i tak jest nawet zachowując stary system- wystarczy aby mg odpowiednio dopasował poziom trudności.”

To mam takie pytanie w takim razie. Czy poziom trudności dla każdego gracza jest taki sam wykonując identyczną rzecz/czynność. Czy dla każdego gracza inny w zależności od jego statsów ?? bo to jest ważne do dalszej dyskusji 

Skoro mamy podstawowy test trudności na poziomie 3/4 stwierdzić mogę że poziom np. trudny jest od 6/7 czyli dla każdego gracza taki sam a nie w zależności od statsów ;>
Jest to bardzo istotne dla zasadności wprowadzenia podstawki. Jeżeli wykonując taką samą, czynność każdy gracz w zależności od swoich statsów ma inny poziom trudności zależny do MG, to podstawka nie jest potrzebna. Jeżeli tak nie jest uważam zasadnym ją wprowadzić. Nie musi to być akurat taki sposób jak napisałem ale innego pomysłu na razie nie mam ;>

Ok twój test z rzucaniem kośćmi i sprawdzeniem spoko. Ale nie uważam go za 100% dowód na to że jest wszystko jak należy. Ile razy się może zdarzyć, że będzie dokładnie odwrotnie albo wszystkie wejdą na 6. Jest to bardzo losowe.


„Kolejne pytanie czy stosowanie wartości podstawowych nie spowoduje nagle że przeciętne czynności ( u nas poziom trudności 3/ 4) nie staną się z automatu wykonywalne przez początkujące postacie?”

Ok, masz tu trochę racji. Może się zdarzać tak jak mówisz  Zależy co uznajemy za przeciętne czynności. Ważne jest czy poziomy trudności są zmienne czy też nie, dla różnych graczy. Jeżeli jestem w czymś dobry to powinienem mieć większą szansę na to że mi się coś uda w tej dziedzinie. A jak już jestem zajebisty to proste rzeczy, które kiedyś mi sprawiały pewną trudność teraz powinny być banalne. Nie mówię, że od razu mam grać tak że na sesję przychodzę bez kości bo mam taka postać, że w końcu nie będę musiał w ogóle rzucać Razz W podstawce chodzi mi o to aby jak jesteś w czymś dobry to na start powinieneś mieć fundament na którym będziesz bazował.

Fakt, że jeżeli uznać wartość cechy jako bazę wyjściową do rzutu to 3/4 wchodzi z automatu jeżeli masz przynajmniej 2/3 w cesze. To nie do końca o to mi chodziło tak też być nie może.

To może jakieś modyfikatory:
1 w cesze/ umiejętności to +0
2 w cesze/ umiejętności to +1
3 w cesze/ umiejętności to +2

Przykład test trudności 4 .

Gracz A (S1), aby przenieść beczkę musi rzucić na k6 - 4
Gracz B (S3), aby przenieść beczkę musi rzucić na k6 - 2

Wynika z tego że przeciętny test dla jednego gracza faktycznie jest przeciętny natomiast dla drugiego jest 50/50. W końcu ma tylko 1 siły 

„Podsumowując : dawanie podstawy wydaje się być ciekawym pomysłem jednak trzeba go rozwiązać na tyle sprytnie aby nie stwarzał sytuacji nadmiernie ułatwiając całość rozgrywki.”

Całkowicie się z tym zgadzam, Tak właśnie chciałbym, aby było Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciek dnia Czw 16:46, 22 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rpgexodus.fora.pl Strona Główna -> Testy umiejętności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin